?#سـاعـت۱۶بـه_وقـت_حَـلَـبْ?
خـاطـرات و زنـدگـی نـامـه 

             شـ‌هـیدمـدافـع حـرم
     ?#حـاج_حـسـیـن_هـمـدانـی?

?#فـصـل_چــهــارم
?#عـنـوان: کشتی عشق حسین
?#راوے: اصغر همدانی

#سال۱۳۴۱
عشق #حسین ورزش# کشتی بود.حوالی #سال۱۳۴۱ که دوازده ساله بود.برای تماشای مسابقات کشتی آزاد به سالنهای ورزشی #همدان می رفت.ابتدا فقط به تماشای رقابت ها علاقه داشت اما سه سال بعد تصمیم گرفت به صورت عملی و پیگیر وارد عرصه این ورزش #پهلوانی شود.

در آن سال ها جهان پهلوان #تختی چشم‌و چراغ جوانان ورزشکار و ورزش دوست ایرانی بود.عموم مردم هم بیشتر به کشتی گرایش داشتند.مردم #تختی را خیلی دوست داشتند هم به علت #آقامنشی و روحیه پهلوانی و مردمی بونش و هم برای اینکه می دانستند ایشان با #شاه و دستگاه سلطنت #مخالف است.حسین هم به تبع آن حال و هوا و شرایط مثال دیگر نوجوانان و هم سن سال خودش مرید آقای #تختی بود.
یک روزکه #حسین برای رفتن به سرکارازکنار دکه روزنامه فروشی می گذشته تیتردرشت روزنامه ها اورامیخکوب می کند

نوشته بودند:#(تختی_خودکشی_کرد!)حسین این خبرراباور#نکرد همان طورکه دیگرمردم شهراین خبرراباورنکردند مگرمی شد ادمی باسلامت #عقیده #وایمان وصلابت جهان پهلوان #خودکشی کند؟!مصیبت فقدان تختی برای #حسین سنگین بود.ازبس درماتم تختی #گریه می کرد چشم هایش مثل دوکاسه خون شده بود. درهمان روزها،کتاب جیبی مردم پسندی منتشرشدبه نام اشک قهرمان نویسنده این کتاب مفسرپیش کسوت ورزشی،اقای عطالله به منش،بود.موضوع کتاب مظلوم نوازی ها،جوانمردی ها،رنج هاوپهلوان های اقای #تختی بود.
#حسین این کتاب را بارها و بارها خواند میتوانم بگویم مطالعه همین کتاب سیر زندگی اورا مشخص کرد.و او را به سمت ورزش پهلوانی و در نهایت مخالف با دستگاه ستمگر سلطنت سوق داد.

از آن به بعد #حسین به کشتی رو آورد ابتدا دوستش #محسن قادری اوررا تعلیم داد و روی تشک فرستاد بعد وقتی در تهران مستقرشد.عضو باشگاه #دخانیات تهران شد در رشته آزادوزن ۵۷کیلو کشتی می گرفت سال۱۳۴۹ برخوردهای نظامی پراکنده ای بین ارتش ایران و عراق بر سر گذرگاه آبی اروند رود به وجود آمد.مسولان وقت ورزش کشور هم به تبع دستگاه حاکمه وارد گود تبلیغات شدند و برای رو کم کنی بعثی هاکه به اروند می گفتند شط العرب یک رشته مسابقات کشتی برگزار کردند به نام کاپ اروند محل برگزاری مسابقات سالن کشتی شهدای هفتم تیر فعلی،در خیابان شهید فیاض بخش تهران بود.حسین هم از طرف باشگاه دخانیات در آن رقابت ها شرکت کرد.چندنفراز کسانی که بعدها جزبزرگان کشتی کشور شدندو آن روزها جوانان گمنام و نو خاسته ای بودند در همین مسابقات درخشیدند یکی از آن ها آقای ابراهیم جوادی،کشتی گیر خروس وزن مطرح ایران و جهان بود.

البته حسین در همان مراحل اول از گردونه رقابت ها حذف شد حسین،با اینکه واقعا عاشق کشتی بود.به دلیل شرایط نامناسبی که داشت .نمی توانست کاملا بر ورزش مورد علاقه اش تمرکز کند و به آن بپردازد.چون هم تامین معاش و خانواده را به عهده داشت و هم شب ها درس می خواند.در حقیقت،#حسین مجالی برای ورزش کردن نداشت

        شـادے روح شـ‌هـیـد #صـلـوات

موضوعات: ساعت ۱۶ به وقت حلب  لینک ثابت