?#سـاعـت۱۶بـه_وقـت_حَـلَـبْ?
خـاطـرات و زنـدگـی نـامـه 

             شـ‌هـیدمـدافـع حـرم
     ?#حـاج_حـسـیـن_هـمـدانـی?

?#فـصـل_هـفـدهـم
?#عـنـوان:امانتدار
?#راوے:حمید حسام

#آذرماه۱۳۶۹
آذرماه۱۳۶۹،#حاج حسین فرمانده سپاه همدان بودند،درهمین زمان آزاده های دفاع مقدس از اردوگاه های عراق به میهن اسلامی بازمی گشتند. تعدادی از فرماندهان قدیمی لشکر۳۲انصارالحسین و سپاه همدان مانند آقای فرجیان زاده هم به همدان برگشتند.
یک روز آقای همدانی بنده را احضار کردند و گفتند: آقای حسام گ، نامه ای برای آقای محسن رضایی ،فرمانده وقت کل سپاه ،با این مضمون تنظیم کن که ماهشت سال امانتدار بودیم .اکنون که مسئولان اصلی سپاه و لشکر ۳۲همدان از اشارت بازگشته اند گ، باید این جایگاه را به آنان تحویل دهیم. ما آماده ی واگذاری این پست و جایگاه هستیم.
گفتم حاج حسین این حرف یعنی چه؟؟ حرفم را قطع کردند و گفتند: شما کاری نداشته باشید. فقط نامه را بنویسید. بنده هم نامه ای تنظیم کردم و برای فرمانده کل سپاه فرستادم.
آقای همدانی به ارسال نامه بسنده نکردند،آزاده ها که آمدند،با تعدادی از آنها که در گذشته،فرماندهی سپاه همدان را برعهده داشتند، و با تعدادی از #فرماندهان وقت سپاه همدان به ستادمرکزی سپاه، در تهران نزد آقای محسن رضایی رفتیم.
آقای همدانی رفت پشت تریبون و گفت: جناب آقای #محسن رضایی، فرمانده محترم کل سپاه، بعدازاینکه دوستانمان دراولین روزهای جنگ اسیرشدند، من و تعدادی از دوستان عهده داراین تشکیلات شدیم.
ما هفت هشت سال این تشکیلات را اداره کرده ایم و حالا آمده ایم این امانت را به دست  صاحبان اصلی اش برگردانیم.بعد از صحبت های حاج حسین،آقای رضایی با طمأنینه و درایت #گفتند:آقای همدانی از شما جز این انتظار نمی روداین هنر و انصاف و خوش فکری  فقط از شمابرمی آید این عمل نشانه حسن اخلاق شماست ولی من نمی توانم این کار را انجام دهم  و تیمی را که هشت سال در اسارت بودندجایگزین شماکنم دلیل من هم این است که تشکیلات سپاهی که آن برادران مدیریت می کردند با الان بسیار متفاوت است الان آنقدر تشکیلات بزرگ شده و ماموریت ها متنوع که با آن دوره ها قابل قیاس نیست.
شما و همکارانتان بایی به کارهایتان ادامه دهید…

آنهایی که آقای همدانی را می شناختندمی دانند ایشان از تح دل این حرف ها را 

زده اند.ایشان اهل شعاردادن نبودند یعنی اعتقادشان این بود که فرمانده سپاه آمده و ایشان باید نیروی او باشد.
        شـادے روح شـ‌هـیـد #صـلـوات

موضوعات: ساعت ۱۶ به وقت حلب  لینک ثابت